Webinar - Modernisering av Altinn - endringer for sluttbrukersystem-leverandører

08. desember 2023

Kjære samarbeidspartnere,

Etter 20 års trofast tjeneste nærmer Altinn II seg slutten, og driftsperioden er nå utvidet til juni 2026.

Innen denne datoen må alle tjenester gjenopprettes på den nye plattformen, Altinn 3, samtidig som de avvikles i Altinn II.

Disse endringene vil også påvirke API-konsumenter i forbindelse med overgangen fra Altinn II til Altinn 3. Omleggingen i sluttbrukersystemene er en løpende prosess i hele programperioden.

I den forbindelse ønsker Digdir å invitere til webinar for å gi informasjon om fremdriften i prosessen, og for å åpne for dialog med relevante leverandører av sluttbrukersystem.

Praktisk informasjon

Dato:  08. desember kl. 11:00 – 12:30

Sted: Digitalt arrangement

Meld deg på her: https://www.digdir.no/felleslosninger/modernisering-av-altinn-endringer-sluttbrukersystemleverandorer/5246

Agenda

  • Presentasjon av moderniseringsløpet for Altinn v/Andreas Rafaelsen
  • Produktgruppe Autorisasjon presenterer – Endringer i API og videre strategi v/Espen Kørra
  • Produktgruppe Dialogporten – presentasjon v/Bjørn Langfors

Det vil underveis i webinaret være anledning til å stille spørsmål via chat.

Du kan lese mer om prosjektet på Samarbeidsportalen: https://samarbeid.digdir.no/eformidling/modernisering-av-altinn/1799

Vi ser frem til å se deg.